Mijn aanbod

Cursussen en Advies

PLANNING IN OVERLEG

Traject wiskunde didactiek

Ik ga met de sectie meerdere dagdelen gezamenlijk ontwikkelen. Het ontwikkelvraagstuk komt altijd vanuit de sectie of vanuit de school zelf, het traject pas ik aan op het DNA van de school.

Het traject wordt altijd afgestemd, waarbij we kunnen kiezen uit diverse uitgangspunten. Een gesprek met de sectievoorzitter(s) en/of de schoolleiding is het vertrekpunt. Lesobservaties als tussenstap behoort tot de mogelijkheden. Vandaaruit bepalen we gezamenlijk de ontwikkelvraag, de duur van het traject en de inhoud van het traject.

Deze aanpak is van belang om een duurzame verandering teweeg te brengen.

Mogelijkheden:

– Formatief Handelen
– Curriculumontwikkeling/-afstemming
– Vakdidactische ontwikkeling
– Werken met denkreeksen (Craig Barton)
– Leerlingen meer ‘aan het denken’ zetten gebaseerd op ‘Building Thinking Classrooms’
– Aandacht voor samenwerking binnen de sectie

________________________________________

Sacha van Looveren
Trainer / Adviseur / Docent / Schoolleider

Jarenlang heb ik mij verdiept in allerlei onderwijstheorieën, op diverse scholen gewerkt en vele scholen bezocht. Inmiddels ben ik een onderwijs duizendpoot en ben ik nooit uitgeleerd.

Ik werk deels voor mij zelf en daarnaast ben ik lid van de coöperatie Toetrevolutie, waar ik met een zeer enthousiast team trainingen verzorg over diverse onderwijs gerelateerde thema’s.

OP AANVRAAG

Schoolplan proces

Het proces naar een nieuw schoolplan wil je zorgvuldig doorlopen. Uiteindelijk is het belangrijk dat het schoolplan gedragen wordt. De begeleiding van dit proces kan ik verzorgen, dit traject wordt altijd op maat afgestemd.

________________________________________

CURSUS ORDE HOUDEN IN-COMPANY? NEEM CONTACT OP!

Cursus Orde Houden

Gebaseerd op het boek en de training ‘Orde Houden’ van René Kneyber help ik docenten met klassenmanagement.

Op de eerste dag gaat het vooral over problemen voorkomen en de tweede dag over het reageren op problemen. Tijdens de cursus gaan we ook praktisch aan de slag.

Deze cursus bestaat uit twee dagen van 9:30 – 16:30. Klik HIER voor de planning.

________________________________________

OP AANVRAAG

Onderwijs Vraagstuk

De resultaten blijven achter, het pedagogisch klimaat verloopt stroef, een sectie waar de samenwerking en ontwikkeling achterblijft. Allemaal vraagstukken waar geen standaard antwoord op is.

Met mijn brede expertise op didactisch en pedagogisch gebied, maar ook in het werken met teams kan ik van betekenis zijn bij een dergelijk vraagstuk.

Om een duurzame verandering/verbetering te bewerkstelligen, is het altijd van belang dat de oplossing of aanpak aansluit bij de school. Het doel is uiteindelijk goed onderwijs voor de leerlingen bij jou op school.

Voor elke situatie een mentorles! Achter de schermen denk ik mee met de schrijvers van Wellbased, een team met een missie! Ik vind het ontzettend leuk om inhoudelijke blogs te schrijven om mentoren te ondersteunen en inspireren met hun belangrijke werk.